Tuesday, January 29, 2008

Najib kepanasan hadapi tawaran pembangkang - Ustaz Ahmad Awang

Najib kepanasan hadapi tawaran pembangkang - Ustaz Ahmad Awang
Johari Jaafar Tue Jan 29, 08 10:48:30 am MYT

IPOH, 29 Jan (Hrkh) - Timbalan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak kini mula 'kepanasan' dalam menghadapi tawaran yang diberikan parti pembangkang khususnya PAS yang membawa slogan 'Negara Kebajikan', menyebabkan Timbalan Presiden Umno itu menjejajah ke seluruh negara dan mrnyifatkan tawaran tersebut 'tidak berpijak di bumi nyata'.

"Najib boleh kata apa yang dia hendak kata, bagi Umno apa yang PAS buat semua tidak betul, sebenarnya pemimpin-pemimpin Umno kian resah dan gelisah dengan tawaran yang dikemukakan oleh PAS bersama parti-parti pembangkang, tawaran menarik itu telah mencemaskan mereka kerana itulah Najib menyifatkan tawaran dari PAS itu tidak berpijak di bumi nyata."
Demikian ditegaskan oleh Naib Presiden PAS, yang juga Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, Ustaz Ahmad Awang, yang ditemui selepas menghadiri Mesyuarat Badan Perhubungan PAS Negeri di sini ahad lalu.
"PAS tidak berkhayal dalam mengemukakan konsep negara kebajikan, perkara tersebut telah dipraktikkan lama di Kelantan, PAS bukan untuk memperbodohkan pengundi seperti yang Umno lakukan, tawaran kita memang berpijak di bumi nyata," ujar beliau.
Pemimpin-pemimpinUmno/BN sebenarnya 'terpukul' dengan kesediaan parti-parti pembangjkang untuk menurunkan harga minyak apabila berkuasa memerintah negara ini malah Umno merasakan tawaran itu satu `pukulan maut’ kepada BN.
"Oleh kerana itulah pemimpin-pemimpin BN akan cuba seberapa daya untuk meracuni fikiran rakyat dengan menyatakan tawaran yang dikemukakan oleh PAS dan parti-parti pembangkang sebagai tidak logik dan tidak berpijak di bumi nyata," katanya.
Kenaikan harga berangan-barangan serta kenaikan harga petrol menyebabkan rakyat bangun untuk bertindak menukarkan kerajaan yang sedia ada untuk digantikan dengan kerajaan baru yang barisi parti-parti pembangkang selepas pilihan raya ke 12 yang kian hampir, kayanya.
Menurut beliau lagi tawaran-tawaran yang dikemukakan parti pembangkang kali ini benar-benar menarik hati rakyat terutama hendak menurunkan harga petrol, pengajian percuma, pemberian biasiswa, sedangkan BN hampir pasti tidak akan menurunkan harga minyak.
"Jika BN menang lagi, semua barang akan naik, harga minyak tentunya dinaikkan lagi, kini rakyat sudah tahu helah BN, mereka tidak mahu terperangkap lagi," ujar beliau. - mr
Beliau yakin menjelang tarikh pilihanraya umum, pemimpin-pemimpin Umno/BN bukan sahaja `kepanasan’ tetapi tidur mereka juga tidak lena kerana diganggu oleh `mimpi ngeri’ kekalahan BN di tangan parti-parti pembangkang

No comments: