Thursday, January 24, 2008

Husam kesal kenyataan Tok Guru MB diputarbelit TV3 dan Bernama

Husam kesal kenyataan Tok Guru MB diputarbelit TV3 dan Bernama
JIWO KELATE
Naib Presiden PAS, Dato’ Husam Musa yang juga anggota Exco kerajaan negeri melahirkan rasa kesal terhadap laporan berita TV3 dan Bernama yang tidak tepat dengan memutar belit kenyataan Menteri Besar berkaitan pakatan PAS dan Parti KeADILan Rakyat (PKR) di Kelantan.
“Saya kesal dengan laporan media terbabit yang telah memutar belit kenyataan asal Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz. Kenyataan asalnya beliau tidak mahu berlaku pertandingan tiga penjuru sehingga boleh menimbulkan kecelaruan di kalangan pengundi,” tambahnya.
Bernama dalam laporannya sebelum ini menyebut Menteri Besar berkata, keyakinannya terhadap kredibiliti PKR semakin terhakis sambil menyifatkan parti itu mencelarukan.
Sedangkan Utusan Malaysia dalam laporan perkara yang sama pula menyebut Parti KeADILan Rakyat (PKR) diminta tidak meletakkan calon di Kelantan pada pilihan raya umum akan datang bagi mengelakkan pertandingan tiga penjuru dengan Barisan Nasional.
Husam juga berkata, PAS atau PKR mesti memastikan calon dikemukakan benar-benar berpotensi untuk menang bagi mempertahankan kerajaan yang ada sekarang.
“Jadi konsep kita bukan jumlah kerusi antara PAS dan PKR yang perlu dipertikaikan di Kelantan, tetapi potensi kemenangan calon yang perlu dibincangkan,” ujarnya.

No comments: