Thursday, February 7, 2008

Siapa lebih khianat?

Siapa lebih khianat?
Ketua Perusuh Thu Feb 07, 08 6:52:48 am MYT
Mana lebih berbahaya pada pandangan anda, pengkhianat kecil atau pengkhianat besar?

Abdullah Ahmad Badawi telah menggelar mereka yang mencari keuntungan dengan menyeludup keluar barangan subsidi sebagai pengkhianat kepada rakyat dan negara. Malah beliau telah kecewa dengan sikap mereka-mereka ini yang merupakan pengkhianat, jual barang subsidi kerajaan kepada orang lain di negara jiran,
Namun beliau seperti tidak sedar bahawa beliau sendiri juga adalah sebahagian dari pengkhianat ini. Malah jika boleh diklasifikasikan pengkhianatan Abdullah Ahmad Badawi & Co, tentunya adalah lebih besar.
Abdullah Ahmad Badawi & Co sejak dari mula memegang kuasa di Malaysia telah melakukan pengkhianatan terhadap rakyat dan negara ini beberapa kali dengan skala yang besar.
Antara pengkhianatan Abdullah Ahmad Badawi & Co yang paling utama adalah penjualan banyak syarikat milik Malaysia (swasta mahupun GLC) kepada Singapura melalui pembelian saham oleh Temasek Group atau proksinya.
Selain dari itu Abdullah Ahmad Badawi juga melakukan pengkhianatan besar dengan menjualkan Johor (secara atas kertas) kepada Singapura melalui projek SJER (WPI) yang terbukti menguntungkan Singapura secara total.
Malah Abdullah Ahmad Badawi juga mengkhianati amanat yang diberikan oleh ibunya sendiri yang mahukan beliau berkhidmat kepada masyarakat dan rakyat dan bukannya masyarakat dan rakyat berkhidmat kepadanya.
Abdullah Ahmad Badawi juga mengkhianati negara dengan menjadi proksi (dalang) disebalik isu Oil For Food untuk Negara Iraq pada masa pemerintahan Saddam Hussien. Malah menantunya juga terlibat mengkhianati negara dengan menjadi proksi kepada beberapa urusniaga (haram?) yang melibatkan penjualan beberapa entiti awam milik Malaysia kepada pihak asing terutamanya Singapura.
Ingin ditegaskan bahawa kesalahan pengkhianatan yang dilakukan oleh Abdullah Ahmad Badawi & Co adalah jauh lebih besar daripada mereka-mereka yang menyeludup barang subsidi (termasuk barangan keperluan rumah, petrol atau diesel).
Dan jika Abdullah Ahmad Badawi mahukan satu akta tegas untuk mengekang dan mendakwa pengkhianat kecil ini, maka saya ingin cadangkan bahawa Akta Pengkhianatan juga dikenakan kepada Abdullah Ahmad Badawi & Co tanpa sekatan.
Oleh itu, siapakah yang lebih khianat? Penyeludup barangan keperluan atau orang yang menjual negara ini kepada pihak asing (Singapura)? Mari kita tentukan.

No comments: